Zin in een lekker ontbijt maar weinig tijd? Deze gezonde ontbijtjes zijn zo klaar en een goede bodem voor je morning workout.

Bladzijde-61-4edit

Bladzijde-60edit

Teff met granaatappel & pistache
Je kunt deze pap zowel warm als koud eten. Ga je voor warm, dan verwarm je de pap in een pannetje of magnetron. Een minuutje is genoeg.

Voor 1 portie:
– 200 ml ongezoete amandelmelk of water
– 5 el Zonnatura Teff Meergranenontbijt
– 4 el granaatappelpitjes
– 2 el pistachenootjes

Meng de amandelmelk met het teff en roer goed door tot een gladde massa. Even shaken in een beker kan ook. Doe de pap in een kom en voeg de granaatappelpitjes en pistachenootjes toe.


Groene smoothie
Een power ontbijt vol vitamines en mineralen. Ideaal als je slecht bent in vroeg ontbijten.

Voor 1 portie:
– 200 ml ongezoete amandelmelk of water
– 1 bevroren banaan
– 1 avocado, in stukjes
– 1 handvol verse spinazie
– 1 el bijenpollen en/of cacao nibs (garnering)

Doe de ingrediënten in een blender en mix een minuut tot een glad geheel. Schenk de smoothie in een glas en garneer met de bijenpollen en cacao nibs.


Kwark met warme bosvruchten & grapefruit
Een ontbijt vol eiwitten, ideaal als je snel wilt herstellen.

Voor 1 portie:
– 300 ml magere kwark
– 1 handvol bevroren bosvruchten – 1⁄2 grapefruit

Verwarm het bevroren fruit 1,5 minuut in een pannetje of in de magnetron op 900 watt en prak daarna fijn met een vork. Doe de kwark in een kom en giet het gepureerde fruit erover, meng goed. Pel en snijd de grapefruit in stukjes en voeg toe.


Mug cake
Een supermakkelijk ontbijt vol complexe koolhydraten én snelle suikers. Bovendien erg lekker, vooral als-ie van bin- nen nog een beetje smeuïg is.

Voor 1 portie:
– 1 banaan
– 1 ei
– 1⁄2 tl kaneel
– 2 el havermout

Doe de banaan in een mok en prak fijn. Doe het ei erbij en meng goed. Voeg de havermout en kaneel toe en roer weer goed door. Verwarm de mok 1,5 minuut in de magnetron op 900 watt. Draai de mok om op een bord. Erg lekker met kwark, pindakaas en extra kaneel.


Overnight chia oats
Overnight oats (havermout een nacht geweekt) maak je de avond van tevoren, dit scheelt weer tijd de volgende och-tend. Ideaal als je ’s morgens traint!

Voor 1 portie:
– 200 ml ongezoete amandelmelk of water
– 5 el havermout
– 1 banaan
– 2 el chiazaad
– 1 tl kaneel

Doe de amandelmelk samen met een geprakte banaan, havermout, chiazaadjes en kaneel in een kom en roer goed door. Zet de kom afgedekt een nacht in de koelkast en geniet de volgende dag van je ontbijt.